پارچه مناسب نظافت

 پارچه مناسب برای نظافت

همانطور که نظافت برای همه ما با اهمیت است،روشهای چگونگی نظافت برای ما اهمیت پیدا می‌کند.برای نظافت لکه‌گیری هر قسمتی باید نکاتی را رعایت کرد مثلا روشهای نظافت مبل با کابینت  و یا پارکت با یکدیگر متفاوت است. ما در این مقاله سعی داریم نکاتی را برای نظافت های کلی بازگو کنیم. و همچنین پارچه های مناسب برای نظافت هر شِی رامعرفی کنیم. یکی از انواع پارچه هایی که اکثر خانم ها برای نظافت در خانه از آن استفاده می‌کنند ضایعات پارچه می باشد. اما اینکه این نوع ضایعات پارچه از چه جنسی باشد بسیار اهمیت دارد  که در ادامه مطلب توضیح کامل خواهیم داد.

پارچه مناسب گردگیری:

همه ما با  ورود گرد و خاک به خانه مشکل داریم و تمیز کردن دائمی آن را کار سختی می دانیم اما اگر بتوانید با استفاده از وسایل مناسب و به صورت صحیح گردگیری را انجام دهید دیگر آن را کار مشکلی نمی دانید.

پارچه مناسب نظافت

 

در قدیم برای گردگیری منزل استفاده از پارچه استوک و دسته دوم رایج بود اما امروزه با وجود پارچه‌های مناسب گردگیری که در اکثر فروشگاه ها وجود دارد کارگردگیری را برای خانم ها ساده کرده است.این نوع پارچه ها گرد و خاک را به خود جذب میکند و آن را در هوا پراکنده نمی کند. یکی دیگر از وسایلی که برای یادگیری اصلاً مناسب نمی باشد دسته های مخصوص گرد گیری است همان دسته هایی که دارای پرهای رنگی است این دسته ها فقط گرد و غبار را از محل پارک می کنند و در هوا پخش می کنند و در جای دیگر فرود می آیند. شاید در نگاه اول این دسته‌ها محیط را تمیز کنند اما چند لحظه بعد متوجه می شوید که گرد و غبار را فقط پخش کرده اید و نه تمیز.بنابراین برای گردگیری هرگز از این دسته ها استفاده کنید.

پارچه مناسب شستشو:

گاهی در  انجام مراحل نظافت نیاز است تا از آب استفاده شوداما اینکه بعد از استفاده از آب چگونه آب موجود در سطح را خشک کنیم بسیار مهم است. برای جمع‌آوری آب موجود باید  از پارچه های مخصوص استفاده کرد هر نوع پارچه ای نمی تواند آب را به خود جذب کند مانند پارچه های پلاستیکی که اصلاً جذب آن خوبی ندارند اما پارچه های نخی و یا کتان آب را بهتر جذب میکنند. با این حال پیشنهاد ما به شما استفاده از پارچه های مخصوص می باشد تا علاوه بر اینکه آب را جذب میکند از وجود لکه بر سطح جلوگیری کند همچنین این پارچه ها موجب میشوند تا سطوح مورد نظر آسیب نبینند و خط و خش نیفتند.

پارچه مناسب نظافت

نکات مهم در گردگیری:

1.قبل از گردگیری جارو برقی بکشید با این کار نیمی از گرد غبار را با جارو برقی جمع میکنید و این کار گردگیری را برای شما ساده میکند.

2.اگر قصد دارید که با استفاده از اسپری های مخصوص گردگیری را انجام دهید لازم است بدانید که اسپری را روی سطح نپاشید و روی دستمال اسپری کنید بعد محل مورد نظر را پاک کنید.

3.برای همه کارها نیاز به پارچه های مخصوص و البته گران نیست .مثلا برای دست پاک کردن میتوانید از پارچه دست پاک کنی موجود در خانه استفاده کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *