انواع پارچه هایی که برای دوخت مانتو کاربرد دارد

یکی از لباس هایی که بانوان ایرانی از آن استفاده ی مداوم دارند مانتو است و اینکه چه مانتویی بر تن کنند که زیبا باشد و از جنس خوبی تهیه شده باشد همیشه برای آن ها دغدغه بوده است.

مانتو دارای انواع مختلفی است و در رنگ بندی ها و مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها با توجه به مدل و کاربردی که دارند از پارچه ی مخصوصی دوخته شده است.

مثلا جنس پارچه ایی که شما از آن در دانشگاه استفاده می کنید با مانتویی که در عروسی از آن استفاده می شود متفاوت است و برای هر کدام لازم است از پارچه ایی مناسب استفاده شود که نه تنها جنس پارچه متفاوت است بلکه دوخت پارچه و مدل آن هم تغییر پیدا می کند.

از ویژگی های خوبی که برای مانتو می توان به آن اشاره کرد، جذابیت، مرغوب بودن، نوع دوختی که برای مانتو به کار رفته است و … را می توان اشاره کرد.

از انواع متنوع پارچه هایی که در بازار وجود دارد می توان برای دوخت مانتو استفاده کرد که هر کدام از انواع پارچه مانند پارچه ریون، پارچه استوک، پارچه نخی و … هر یک از این پارچه ها دارای مزیت ها و معایبی هستند.

پارچه استوک

پارچه ریون

از پارچه های پر مصرفی است که برای دوخت انواع مانتو ها به کار می رود این پارچه دارای حالت استرجی و ضخامت کم است .

پارچه فاستونی

این نوع پارچه از دسته پارچه هایی هستند که برای دوخت انواع مانتو های رسمی و اداری کاربرد دارند که از مخلوط پشم و پلی استر تهیه می شوند.

پارچه جین

انواع متنوعی از پارچه جین در بازار وجود دارد که بیشترین کاربرد این نوع پارچه با توجه به جنسی که دارد برای دوخت مانتوهای پاییزه و بهاره مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه نخی

از پارچه های پر طرفدار که اکثر خانم ها در فصل گرما از آن استقبال می کنند پارچه های نخی است .تنوع رنگی این نوع از پارچه ها بالاست و انواع مدل های مانتو را می توان بر روی این نوع از پارچه ها در آورد.

این نوع از پارچه ها با انواع پوست ها سازگار هستند و ایجاد حساسیت نمی کند.

پارچه کتان

این پارچه از گیاه کتان به دست می آید که برای دوخت مانتو های پاییزه بهترین گزینش است. ضایعات پارچه مانتو برای مصارف مختلف کاربرد دارد که با استفاده از این ضایعات، پارچه ها به بهترین نحو استفاده می شود.

پارچه کرپ

پارچه کرپ از دسته پارچه هایی است که از قدیم الایام در بین بانوان ایرانی محبوبیت داشته است که از مهم ترین نوع پارچه های کرپ نوع ابریشمی آن است.

پارچه ساتن

این نوع پارچه به دلیل براق بودن و تنوع رنگی بالایی که دارد بیشتر برای دوخت مانتوهای مجلسی به کار می رود که با استفاده از دوخت عالی بر روی پارچه به همراه مدلی مناسب می توان مانتویی زیبا دوخت.

پارچه ترگال

از پارچه های ارزان قیمت که برای دوخت مانتو دانشجویی، اداری، محصلی کاربرد دارد استفاده از پارچه ترگال است.

پارچه استوک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *